A környezetvédelem veszélyes feladat

2015-ben 185 környezetvédő vesztette életét.

A környezetvédelem az egész világon veszélyes foglalkozásnak számít. Csak a tavaly 185 embert vesztette életét e foglakozás miatt. Ez a szám 60%-kal magasabb a 2014-es évhez viszonyítva. A természetvédő aktivisták remélik, hogy ez nem ölt állandó jelleget, de egyenlőre nem hozzák nyilvánosságra 2016 félévi adatait.

Elegendő, ha felidézzük az ökológus Berta Cáceres halálát, akit Hondurasban a saját lakásában találtak holtan. A Goldman Környezetvédelmi Díj nyertese a Gualcarquefolyón megépítendő 4 gát ellen tiltakozott, amelyek megfosztották volna az őslakosokat a fő vízforrásuktól és valószínűleg lehetetlenné tette volna a szántóföldjeik öntözését. Cáceres után kegyetlenül meggyilkolták még két aktivistáját ugyanennek a mozgalomnak.

A 2015 év adatai alapján a Global Witness Report Hondurast nevezte meg az ökológusok számára legveszélyesebb országnak. 2010 és 2014 időszaka szerint az országban több mint 100 természetvédő vesztette életét.

Még ha nem is tartanánk számon a legkegyetlenebb eseteket, a Greenpeace folyamatosan veszélynek van kitéve, a nemzetközi vállalatok és gyárak gyakran folyamodnak fenyegetéshez és zsaroláshoz. A „Natura Connection” jelentése szerint az utóbbi 10 év alatt több mint kétezer „zöldet” öltek meg a világ 35 országában, 320 000 ember szenvedett komoly sérülést.

Hasonló bejegyzés: A korallok halála

Ez érdekelni fogja

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.