A világ leghosszabb villáma

A meteorológusok végre megerősítették az új világrekordot a villámok között.

Mindössze néhány nappal ezelőtt a WMO végre megnevezte a villámok urát, melynek hossza vízszintes síkban 321 000 méter. Igaz, a tudósoknak erre az azonosításra 9 évre volt szükségük.

A világ leghosszabb villáma, az Amerikai Meteorológiai Társaság adatai szerint 2007. június 20-án csapott le Missouri határán.

Az Amerikai Meteorológiai Társaság rendelkezik adatokkal a leghosszabb ideig tartó villámlásról, amely 2012. augusztus 30-án festette meg dél Franciaország égboltját, ami 7,74 másodpercig tartott, holott az átlagvillámlás 0,2 másodpercig tart.

Ezekből az információkból kiindulva, Randall Seven (az Éghajlat és szélsőséges időjárási körülmények alapja előadója), kifejezte a tudósok abbeli félelmét, hogy a klímaváltozás és az aktív emberi tevékenység az utóbbi évtizedekben jelentősen megnövelte a villám erejét.

A szakemberek felhívták a hallgatók figyelmét arra, hogy a villám képes jelentős távolságra elvándorolni az úgynevezett „szülői viharoktól”, ezért még nagyobb veszélyt jelent az emberekre.

Korábbi bejegyzés: Hogyan viselkedjünk viharban

A villámcsapástól életüket veszített áldozatok száma pedig évről-évre nő. Az idén csak az Egyesült Államokban 35 ilyen szerencsétlenséget regisztráltak.

Hasonló bejegyzés: Nagyon szép villámcsapás - videó

Ez érdekelni fogja

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.