A föld napja

Április 22-én ünnepeljük a Föld napját.


Az ötletadó John McConnel volt, még 1969-ben egy UNESCQ konferencián vetette fel San Franciscóban. Először 1970. március 21-én ünnepelték, ami az északi féltekén a tavasz első napja.

Denis Hayes amerikai egyetemi hallgató 1970. április 22-én mozgalmat indított a Föld védelmében és megalapította az Earth Day Network-ot (Föld Napja Hálózatot).

A Föld napja alkalmából különféle eseményeket rendeznek szerte a világon, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy óvni kell a bolygónkat és annak természeti kincseit. Magyarországon 1990 óta méltatják ezt a napot, 2009 óta pedig az ENSZ április 22-ét a Földanya Nemzetközi Napjává nyilvánította.

2015 a talaj és a fény nemzetközi éve volt. Ezek egyike nélkül sem élhetünk.

2016 a hüvelyesek nemzetközi éve. Javasolt témája „Fákat a Földnek”. Egyes felmérések szerint ezen a napon több mint egymilliárd ember vesz részt valamilyen a világnaphoz kapcsolódó eseményen. Mindenki tehet azért, hogy hozzájáruljunk gyermekeink, unokáink ajándékához, az élhető Földhöz. Ültessünk virágot,fát, gyűjtsük össze s szemetet, éljünk takarékosabban, ne pazaroljuk az ételt és az energiát, hiszen mindannyian felelősek vagyunk környezetünkért.

Éljünk úgy, hogy más is tudjon élni!

Korábbi bejegyzés: Április – Szent György hava

Az átlagos értékelés 5/4,6, 43 vélemény alapján.

Videó

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.