A napéjegyenlőség napján meteoreső zúdul a Földre

A 2016 tavaszi napéjegyenlőség napját bolygónk meteorok záporával fogja ünnepelni.

A napéjegyenlőség napján meteoreső zúdul a Földre

A napéjegyenlőség (tavaszi vagy őszi), általában mindig fontos csillagászati, vallási és kulturális esemény. Idén a világűr úgy döntött, emeli e jeles nap ünnepélyességét, hullócsillagok sokaságát zúdítja a Földre.

A tudósok kiszámították, hogy a meteorzápor 2016. március 20-21-én (az-az a tavaszi napéjegyenlőség napján) jelenik meg.

Mivel a meteorok sebessége előreláthatóan alacsony, csupán 14 km/s lesz, ez a jelenség csak délen lesz megfigyelhető.

Hogyha a tudósok már most is észlelik az üstökös egyes nagyobb részeinek megjelenését, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy vannak még észre nem vett fragmentumok, amelyek március 20-án beléphetnek a Föld légkörébe és ez több fényes meteor-tűzgolyó megjelenését eredményezheti.

Tudományos berkekben megjelent egy hír az üstökös tevékenység aktivizálódásáról a Földhöz közeli 2016 BA-14 aszteroidán. Ez azt jelenti, hogy a csillagászat történetében ez a harmadik, Földhöz legközelebb elszáguldó üstökös.

Ha a csillagászok, üstökös földhöz közeli repülését jósolják, joggal számíthatunk jókora meteoresőre, amint a Föld és az üstökös törmelékfelhője keresztezi egymás útját.

Korábban írtuk: Ismét aszteroida közelíti meg a Földet

Ez érdekelni fogja

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.