Kínai holdújév 2016

A kínai holdújév 2016-ban a majom éve.

A kínai új év, vagyis a Holdújév nemcsak a kínaiak, de Kelet-Ázsia más országai számára is az év legnagyobb ünnepét jelenti.

Az holdújév időpontja, akár a húsvétié, évről évre változik. A kezdetét bonyolult számításokkal határozzák meg, igaz az esetek többségében ez január 21. és február 21. közé esik, a február 4-hez legközelebb eső újhold napján van. Idén a keleti naptár szerint február 7-ről 8-ra virradó éjjel kezdődik a majom éve, ami a kecske évét váltja fel.

Korábban írtuk: 100 ezren rekedtek a pályaudvaron Kínában

A 2016-os év talizmánja a majom. A majom évében született emberek művészi hajlamokkal és nagyon jó intuícióval rendelkeznek, viszont nagyon önfejűek és ingatag jelleműek. Ebben az évben a fő hangsúly a családra és az anyagi jólétre esik. Az év házigazdája (a majom) segíteni fog céljaink elérésében, anyagi helyzetünk javításában, ám idén nem érdemes komoly terveket építeni, mert a majom úgyis mindent a maga módján csinál.

Kínában nagyon várják a kínai új évet, amit egy egész hónapig ünnepelnek. A holdújévet tűzijátékkal és petárdadurrogással köszöntik. Ekkor tartják a sárkányok táncát is. Ilyenkor lakomákat tartanak, amikről nem hiányozhatnak a tradicionális ételek. Az ünneplés és az ünnepi rendezvények a holdnaptár 15-ik napján érnek véget.

Ez érdekelni fogja

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.