When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

A fejes saláta egészségre gyakorolt jótékony hatása

Az időjárás még mindig nyári meleggel kényeztet, de már érezni, látni az elmúlás jeleit Hamarosan megérkezik az esős idő, s szomorúan gondolunk az elmúlt nyárra. Hogy jobb kedvre derüljünk, egy nyárt idéző, mindenki által ismert növényre szeretnénk felhívni a figyelmet.

A fejes saláta egészségre gyakorolt jótékony hatása

Élénk színű, nyáriasan üde, könnyű….. Általában a fotómodellek, no meg a gyorsan lefogyni vágyók diétájának pótolhatatlan részét képezi. Természetesen, ez a fejes saláta! A fejes salátát már 5000 évvel ezelőtt is termesztették, igaz akkoriban nem a levelei, hanem a magjából nyert értékes olaj miatt. A saláta leveleinek gyógyító hatásáról először a görögök és rómaiak tettek említést. Ők étkezés előtt fogyasztották a salátaleveleket étvágyserkentőként. A középkorban is igen kedvelt növény volt, nyersen és tartósítva is ették, főleg húsokhoz.

Napjainkban a fejes salátáról, mint értékes élelmiszerről, csak a diétázók, gyorsan fogyni vágyók és a vegetáriánusuk tesznek említést. Azon kívül, hogy ennek az élelmiszernek nagyon kevés a kalóriatartalma, rengeteg vitamint és nyomelemet tartalmaz.

Ebben, a szinte bármilyen időjáráshoz alkalmazkodni tudó kis növényben a vitaminok meglepően széles skáláját találjuk meg: A (béta-karotin), C, E, K, P, a B1, B2, B3 (PP), B4-kolin (ez a vitamin serkenti az agyműködést), B5, B6, B7 (H), B9 - folsav. Fellelhető benne a vas, nátrium, jód, cink, kálium, magnézium.

Nézzük csak, mi mindenre jó hát a saláta:

- a vérkeringésre és a vérre, kifejezetten ajánlott a vashiányos vérszegénységben szenvedőknek,

- megszabadulhatunk a „rossz”koleszterintől,

- segít a csontszövetek regenerálásában,javítja a haj és köröm állapotát, és nem utolsó sorban erősíti az immunrendszert.

Tetszett a cikkünk? Ajánlja ismerőseinek!

Korábbi bejegyzés: Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

Ez érdekelni fogja