Nincs felkészülve az emberiség a súlyos napviharokra

 

Nincs megfelelőképpen felkészülve a súlyos napviharokra az emberiség Mike Hapgood, a világűr időjárását kutató brit tudós szerint.

 

Technikailag magasan fejlett társadalmunk fokozottan érzékeny a világűr időjárásának változásaira, ebből származik sérülékenysége - írja a Rutherford Appleton Laboratóriumban dolgozó Hapgood a Nature című brit szaklapban.

Az áramellátás, a légiközlekedés, a kommunikáció és maga a pénzgazdálkodás is ugyanúgy műholdaktól függ, mint a GPS-flották és más sérülékeny technikai installációk. Így béníthatta meg például 1989-ben egy súlyos napvihar több millió kanadai áramellátását és így szakadhatott meg a kapcsolat mintegy 1600 műholddal.

Bár azóta az áramellátók megerősítették berendezéseiket, fontos tudni, hogy az 1989-es napvihar a történelmi összehasonlítást nézve nem is számít különösen erősnek.

A civilizációnak nemcsak a világűr olyan eseményeire kell felkészülnie, mint amilyenek az elmúlt évtizedekben történtek, hanem olyan szélsőségekre is, amelyek évezredenként egyszer fordulnak elő.

Ennek teljesítése érdekében több intézkedés is szükséges. A történelem megfigyelései szerint a maximális kockázat becslésének képessége sokat javult, egy pontosabb előrejelzés képessé válhat arra, hogy akár a bekövetkező esemény óráját is előre megadja. Így a technikai rendszerek, például az energiahálózatok és műholdak időben ellenállóvá tehetők.
MTI

Ez érdekelni fogja

Szükségünk van az Ön beleegyezésére

A Meteoprog és szolgáltatóink tárolhatják és kezelhetik személyes adatait, így például a cookie-kat, eszközazonosítókat és egyéb, az eszközén található hasonló technológiákat, ezen adatok felhasználásával személyre szabhatják a tartalmakat és a hirdetéseket, valamint közösségi funkciókat nyújthatnak, továbbá elemezhetik a forgalmat.

  • Adatok tárolása és az azokhoz való hozzáférés az Ön eszközén

    A fent leírt célok érdekében tárolhatunk, valamint hozzáférhetünk az Ön eszközén tárolt adatokhoz, például cookie-khoz, eszközazonosítókhoz és egyéb adatokhoz.

  • Személyre szabott reklámok és tartalom, reklám- és tartalommenedzsment, közönségstatisztika és termékfejlesztés

    A reklámokat és a tartalmat profilalkotás segítségével személyre szabhatjuk. További adatok hozzáadásával a reklámokat és a tartalmakat még jobban személyre szabhatjuk. A reklám és a tartalmak teljesítményét mérhetjük. Levonhatunk következtetéseket a közönségünkről, kik látták a hirdetéseket és a tartalmat. Az ilyen adatokat felhasználhatjuk a felhasználói élmény, rendszereink és szoftvereink javítására vagy fejlesztésére.

Az „Elfogadom” gombra való kattintással engedélyezi a cookie-k, eszközazonosítók, web beacon-ök és egyéb, hasonló technológiák használatát. Beállítását az eszközén található böngészőjével módosíthatja.

Különböző céljainknál a beleegyezés helyett jogos érdekeinkre támaszkodunk. Erről többet is megtudhat Adatvédelmi és Cookie Irányelveinkben.