When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Egészségesen megyünk a télből tavaszba!

Ha fitten és egészségesen akarjuk átvészelni az utolsó hónapot is, ne hanyagoljuk el a testmozgást, és figyeljünk a táplálkozásra!

Egészségesen megyünk a télből tavaszba!

Az erős immunrendszer érdekében a napi tusolást rendszeresen hideg vízsugaras permetezéssel fejezzük be. Az influenzával terhelt időszakban gyakran mossunk kezet, ez csökkenti a fertőzésveszélyt. Ha mégis sikerült meghűlni, maradjunk otthon, betegen ne menjünk közösségbe.A megfázás és torokkaparás első jeleire figyeljünk föl! Illóolajos meleg fürdővel, forró teával támogassuk a szervezet öngyógyítását. Megelőzésképpen pedig ne fűtsük túl a helyiségeket, ahol tartózkodunk. A száraz, meleg levegőtől kiszáradó nyálkahártyán ugyanis előbb megtelepednek a kórokozók.

Közimert, hogy aki sportol, annak több immunsejt termelődik a szervezetében, az önvédelme tehát jobban működik. A helyes táplálkozás és elégséges alvás mellett a sport nyújt megfelelő védelmet a náthával szemben. Habár télen kevésbé érezzük a szomjúságot, mint nyáron, éppen úgy szükség van a sok folyadékra. Tartózkodjunk legalább napi félórát a szabad levegőn és a természetes fényen, máris jobb hangulatba lendülünk, és fittebbek leszünk.

A téli megfázásos betegségek elleni védelem jegyében ne csak a C-vitaminra gondoljunk, mellyel a gazdag téligyümölcs-kínálatnak köszönhetően el vagyunk látva. Ilyenkor hiányt inkább D-vitaminban szenvedünk, pedig nagyon fontos a zavartalan immunműködéshez. Ezért együnk rendszeresen halat a téli időszakban. A hús és minden állati eredetű élelmiszer tartalmazza az értékes vasat, cinket, A-vitamint. Fogyasszuk a szezon zöldségeit a fekete retektől a káposztafélékig, melyek gazdagok tápanyagban.

Ez érdekelni fogja