When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Még mindig tél van, vigyázzunk az egészségünkre.

A februári enyhébb időjárás reménysugárt jelent, hogy talán egyszer véget ér a hosszú, hideg tél, és a zimankós napok után ránk köszönt a melengető napsugár. Ilyenkor, tél végén szervezetünk legyengül és a kedvünk is borongósabb lesz, mint az év bármely más szakában. Unjuk már a hosszú estéket, a nagykabátot, a telet.

Még mindig tél van, vigyázzunk az egészségünkre.

Bármilyen kellemetlen is az időjárás, feltétlenül mozogni, sportolni kell. Az idősebbek tegyenek jó nagy sétákat a friss levegőn, kísérjék el az unokákat a jégpályára, a szánkódombra. Aki pedig nem kedveli a téli sportokat, szánja rá magát egy-egy aerobikórára, menjen le az edzőterembe, vagy tornázzon otthon, esetleg látogasson el egy uszodába. Ha jó kondícióban vagyunk, jó az immunrendszerünk, kevésbé fogunk mindenféle nyavalyát összeszedni.

Ebben az időszakban még jobban oda kell figyelni a kellő vitaminmennyiség bevitelére, pótlására. Együnk sok és sokféle gyümölcsöt, főleg C-vitaminban gazdag déligyümölcsöt, almát, remek vitaminforrás a savanyú káposzta.

A hideg időszakokban jobban kívánjuk a nehéz ételeket, ez azonban nem tesz jót a magas vérnyomásban, a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknek. Ezenkívül bőrünkön is meglátszik a rossz táplálkozás, zsírossá, mitesszeressé válik, könnyebben alakulnak ki a pattanások. Ahogy enyhül az idő, lassanként csökkentsük étkezéseinkben a zsíros fogások számát, és ahogy megjelennek az új, friss zöldségek, minél sűrűbben kerüljenek az asztalunkra.

Ez érdekelni fogja