When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.
  • Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    A reumás fájdalmak és az időjárás

    Az emberek évszázadok óta érzékelik, hogy az ősz nem csak a betakarítás, hanem az ízületi és reumás fájdalmak ideje is.

    A reumás fájdalmak és az időjárás

    A hűvös, nyirkos időjárás sajnos kedvezőtlenül hat a mozgásszervi betegségekben szenvedők zömére. A reuma kifejezést legelőször a görögök használták, utalva ezzel a betegség lefolyására. A reuma szó jelentése – vándorló fájdalom és gyulladás.

    A reuma, mintegy 200 betegségnek a gyűjtőneve. Minden esetben valamilyen szerv vagy testrész kimutatható ok nélküli, tartós fájdalmáról, gyulladásos megbetegedéséről van szó.

    A reuma kiváltó okát sajnos, még mindig nem ismerik, annál inkább a betegség okozta fájdalmat, ami sokszor fokozódik az időjárás változása szerint.

    Miért is történik mindez? A csalóka, gyakran változó őszi időjárás gyakran megtréfál, melegünk van, megizzadunk, nekivetkőzünk, kisvártatva felhő takarja el a napot, egyik pillanatról a másikra lehűl a levegő, ez hőt von el a szervezetünktől, minek következtében vérbőség keletkezik, ami fellobbanthatja a már lappangó gyulladást. A nyirkos hideg hatás izomgörcsöt, tartós izomfeszülést és fájdalmat okozhat.

    A háton elég sok a hideget érző idegvégződés, ez a testrészünk talán a legérzékenyebb a szélre és egyéb hideg hatásra, ez okozza a hát és derékfájást.

    A gyakori térdízületi fájdalom oka sokszor nem a hideg vagy nedves időjárás. A térdfájás kialakulásában nagy szerepet játszik a testtömeg vagy a rossz vérkeringés a lábakban.

    Mit tegyünk? Mozogjunk többet az ízületi fájdalmak megelőzése érdekében, ügyeljünk a testsúlyunkra, az elhízás is okozhat ízületi fájdalmakat.

    • Mindig az időjárásnak megfelelően öltözködjünk;

    • Sétáink tartsanak rövid ideig (min. 30 perc), de legyenek rendszeresek, hosszabb kihagyások nélkül.

    • A szabadban végzett mozgás pozitív hatással van az immunrendszerre és a vegetatív idegrendszerre is.

    • Sétán kívül ajánlott az úszás, jógagyakorlatok, gerinctorna, gimnasztika.

    Óvjuk egészségünket, sétáljunk az őszi napsütésben, amíg az időjárás engedi!

    Hasonló bejegyzés: Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

    Ez érdekelni fogja