• Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    A reumás fájdalmak és az időjárás

    Az emberek évszázadok óta érzékelik, hogy az ősz nem csak a betakarítás, hanem az ízületi és reumás fájdalmak ideje is.

    A reumás fájdalmak és az időjárás

    A hűvös, nyirkos időjárás sajnos kedvezőtlenül hat a mozgásszervi betegségekben szenvedők zömére. A reuma kifejezést legelőször a görögök használták, utalva ezzel a betegség lefolyására. A reuma szó jelentése – vándorló fájdalom és gyulladás.

    A reuma, mintegy 200 betegségnek a gyűjtőneve. Minden esetben valamilyen szerv vagy testrész kimutatható ok nélküli, tartós fájdalmáról, gyulladásos megbetegedéséről van szó.

    A reuma kiváltó okát sajnos, még mindig nem ismerik, annál inkább a betegség okozta fájdalmat, ami sokszor fokozódik az időjárás változása szerint.

    Miért is történik mindez? A csalóka, gyakran változó őszi időjárás gyakran megtréfál, melegünk van, megizzadunk, nekivetkőzünk, kisvártatva felhő takarja el a napot, egyik pillanatról a másikra lehűl a levegő, ez hőt von el a szervezetünktől, minek következtében vérbőség keletkezik, ami fellobbanthatja a már lappangó gyulladást. A nyirkos hideg hatás izomgörcsöt, tartós izomfeszülést és fájdalmat okozhat.

    A háton elég sok a hideget érző idegvégződés, ez a testrészünk talán a legérzékenyebb a szélre és egyéb hideg hatásra, ez okozza a hát és derékfájást.

    A gyakori térdízületi fájdalom oka sokszor nem a hideg vagy nedves időjárás. A térdfájás kialakulásában nagy szerepet játszik a testtömeg vagy a rossz vérkeringés a lábakban.

    Mit tegyünk? Mozogjunk többet az ízületi fájdalmak megelőzése érdekében, ügyeljünk a testsúlyunkra, az elhízás is okozhat ízületi fájdalmakat.

    • Mindig az időjárásnak megfelelően öltözködjünk;

    • Sétáink tartsanak rövid ideig (min. 30 perc), de legyenek rendszeresek, hosszabb kihagyások nélkül.

    • A szabadban végzett mozgás pozitív hatással van az immunrendszerre és a vegetatív idegrendszerre is.

    • Sétán kívül ajánlott az úszás, jógagyakorlatok, gerinctorna, gimnasztika.

    Óvjuk egészségünket, sétáljunk az őszi napsütésben, amíg az időjárás engedi!

    Hasonló bejegyzés: Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

    Ez érdekelni fogja