• Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    5 egyszerű, de nagyon hatékony módszer, amivel megóvhatjuk látásunkat

    Manapság kevés az olyan munkahely, ahol egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset kell a számítógépen dolgozni. Átlagosan több órát,vagy egész munkanapokat töltünk a gép előtt ülve. Ez az állapot nemcsak a fizikai aktivitás hiányát és túlsúlyt (mint következményt) von maga után, ettől sokkal nehezebb megóvnunk a szemünket, és megelőznünk a látásunk romlását úgy, hogy nap, mint nap, hosszú órákat töltünk a monitor előtt. A sokáig egy pontba való nézés rövidlátást, a közben keletkező szemszárazság pedig fejfájást és egyéb kellemetlenséget okozhat.

    5 egyszerű, de nagyon hatékony módszer, amivel megóvhatjuk látásunkat

    Korábbi bejegyzés: A reumás fájdalmak és az időjárás

    Van olyan módszer,amivel megelőzhetőek ezek a problémák! David Allamby, a londoni Focus Clinic vezető szemsebésze a következő 5 módszert ajánlja:

    1. Kövessük a 20-as szabályt!

    • Minden számítógép előtt töltött 20 perc után, vegyük le tekintetünket a monitorról, és 20 másodpercig nézzünk egy bármilyen tárgyat, ami legalább 6 méter távolságra van a tőlünk. Látásunk fókuszpontjának megváltoztatásával megelőzhető a szemszárazság, és a látásunk romlása.

    2.Ne küldözgessünk elektronikus üzeneteket a kollégáknak!

    • Munka közben kénytelenek vagyunk a szemünket szinte állandóan a monitoron tartani, emiatt keveset pislogunk. Általában egy ember minden 3. másodpercben pislog egyet, a számítógépnél való munka miatt, viszont csak 12 másodpercenként pislogunk. Ezért dr. Allamby azt tanácsolja, hogy email vagy chat helyett inkább telefonon vagy még jobb, ha személyesen mondjuk el a mondandónkat, ezzel is lerövidítve a komputer előtt töltött időt.

    3. Együnk sushit!

    • Szervezetünknek nagy szüksége van Omega-3 és Omega-6 zsírsavakra, amiket nem tud önállóan előállítani. Ezek a zsírsavak nagymértékben halakban: makrélában, lazacban, tonhalban találhatók meg, valamivel kevesebb található a napraforgó olajban is. Ezért feltétlenül vegyük be az étrendünkbe a halat!

    4. Ebédszünetben tegyünk egy sétát!

    • Bármilyen fizikai aktivitás, ami elvon a képernyő elől egy időre, amitől megváltozik a világítás, megfelel. Szánjunk tehát legalább 10 percet sétára.

    5. Használjunk szemcseppet!

    • Hogy minimálisra csökkentsük szemünk kiszáradását, használjunk szemcseppet! Ez fokozottan ajánlott azoknak, akik kontaktlencsét viselnek.

    Használjuk hát ki a szép őszi időjárást, a lehetőségekhez mérten tartózkodjunk sokat a friss levegőn, nézzünk sokat a távolba, együnk több halat és óvjuk a látásukat!

    Ha tetszett a cikk ajánlja ismerőseinek!

    Meteoprog.hu

    Ez érdekelni fogja