• Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

    Bár még melegen süt a nap,a hőmérő is nyári meleget mutat, megállíthatatlanul közeledik az ősz.

    Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

    Lassan beköszöntenek a nemszeretem napok, eső, szél,hideg, aztán a fagyok is. Bár azt mondják, hogy nincs rossz időjárás, csak nem megfelelő öltözet, nem sok ember szereti az ilyen időt. Lassan előkerülnek a szekrényből a meleg kabátok, sálak, sapkák, kesztyűk és sajnos megjelennek a szezonális meghűléses betegségek is.

    Nyáron mindnyájan hozzászoktunk a jó időhöz, sokat tartózkodtunk a szabadban, asztalunk roskadozott a vitaminokban gazdag gyümölcsöktől, erre hamarosan egyre kevesebb módunk lesz, nemcsak az időjárás miatt. Az ősz beköszöntével elkezdődik az iskola, a különórák, különböző szakkörök és foglalkozások, nem csoda, hogy a gyerekekről hamarosan lekopik a nyári aktivitás, fürgeség, egyre fáradtabbak, kedvetlenebbek. Itt az ideje, hogy foglalkozzunk gyermekeink egészségével, hiszen minden szülő segíthet csemetéjének könnyebben megbirkózni a nehézségekkel.

    Ahhoz, hogy gyermekeink jobban alkalmazkodjanak az időjáráshoz, elengedhetetlenek a teljes értékű, tápláló ételek, hiszen nehezebb védekezni az őszi vírusok támadása meg a hűvös időjárás ellen legyengült szervezettel. Először, az ő szervezetük csak most alakul, fejlődik, ezért több kalóriára van szükségük mint a felnőtteknek, másodszor rengeteg fizikai és szellemi megterhelésnek vannak kitéve az iskolában, rengeteg energiára van szükségük. Ezt az energiaszükségletet gabonafélék fogyasztásával vihetjük be gyermekeink szervezetébe. A gabonafélék fokozatosan emésztődnek, így fokozatosan biztosítják a szénhidrát, no meg nem kevés energia bevitelét a szervezetbe a nap folyamán.

    A gabonaféléken kívül ajánlott a szárított gyümölcsök fogyasztása. Kutatások szerint a szárított gyümölcs stimulálja az agyműködést és erősíti az immunrendszert. Gazdagítsuk iskolásaink étrendjét dióval,ami erősíti az idegrendszert, táplálja az agysejteket. Remek rágcsálni való a mandula (beállítja a vércukor és koleszterin szintet),a kesudió (segíti az anyagcserét),amerikai mogyoró (felső légúti megbetegedések ellen).

    Ezeken kívül iskolásainknak nagy szükségük van zsírokra, ami biztosítja a test hőmérsékletét. Hasznosak a csontok számára (sok kálciumot tartalmaznak) a következő élelmiszerek: sajt, tej, tejfel, vaj. Az iskolások étrendje feltétlenül tartalmazzon fehérjében gazdag táplálékot: halat és húst. Ezek nélkül szinte lehetetlen a gyermek egészséges fejlődése és növekedése,a hormonok szintézise.

    Semmi képen ne mondjon le a fizikai aktivitásról. A terhelés helyes elosztása segíti gyermekét a tanulásban és erőnléte fenntartásában. Ha váltakozva fizikai, majd szellemi feladatokkal terheljük gyermekünket, az kevésbé lesz fáradékony, jobb lesz a koncentrációs készsége.

    Minden szülő tudja mennyire veszélyes, ha gyermekünk szervezete lehűl. Öltöztessük csemetéinket mindig az időjárásnak megfelelően, a hideg idő beálltával ne adjuk rájuk minden meleg holmit egyszerre. A sapkáról viszont nem kell lemondani.

    Legfőbb,amit megtehetünk gyermekeinkért, fordítsunk rájuk sok-sok figyelmet, beszélgessünk velük, töltsünk velük a lehető legtöbb időt, hiszen ősszel nemcsak a fizikai erőnlétük gyengébb, de a lelki egyensúlyuk is ingatagabb.

    Korábbi bejegyzés: Így kerüld el a téli kimerültséget

    Ez érdekelni fogja