When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.
  • Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    Így kerüld el a téli kimerültséget

    A téli időszakban mindenki sokkal fáradtabbnak érzi magát, hiszen sokkal korábban sötétedik és az időjárás sem túl barátságos ezekben a hónapokban. A téli levertséget azonban érdemes minél előbb leküzdeni, ehhez összegyűjtöttünk néhány tippet.

     

     

    Így kerüld el a téli kimerültséget

    Pihenés

    A folyamatos stressz egyébként is sokkal lehangoltabbá tesz, de a téli hónapokban különösen nehéz megbirkózni a napi problémákkal. Ahhoz, hogy ne váljunk teljesen lehangolttá fontos oda figyelni az elegendő alvásra. Ez az idegrendszer működéséhez is fontos, és ha nem vagyunk fáradtak, akkor sokkal könnyebben tudjuk megoldani a mindennapos teendőket.

    Folyadékpótlás
    Télen is fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot igyunk. Hiszen a folyadék hiánya is fáradttá teheti az embert, így ilyenkor is oda kell figyelni, hogy naponta legalább 2 liter vizet fogyasszunk. Ráadásul a téli időszak előnye, hogy a folyadék pótlására készíthetünk forró teát is olyan ízesítésben, amit éppen megkívánunk, így helyettesíthetjük a nyáron népszerű üdítőket.

    Vitaminok
    A vitaminok pótlása nem csak a tavaszi fáradtság és a betegségek ellen hatásos segítség, hanem a téli depressziós hangulat ellen is kiváló orvosság. Ráadásul pont ebben az időszakban vásárolhatunk a legnagyobb mennyiségben citrusféléket, amelyek bővelkednek a különféle vitaminokban. Továbbá a banán is olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokat tartalmaz, amely kifejezetten hasznos az idegrendszer számára.

    Változatos étkezés
    Bár nem egyszerű feladat változatossá tenni az étrendünket a téli hónapokban, de próbáljunk minden ételcsoportból fogyasztani, így biztosan csökken az esélye a különféle ásványi anyag és vitaminhiánynak. És így a kimerültséget és a stresszt is sokkal könnyebben kezelhetjük.

    Mozgás
    Az egyik olyan dolog, amely garantáltan feltölt energiával és ráadásul számtalan mozgásformát választhatsz. A hidegben való mozgás vagy séta ráadásul a szervezet ellenálló képességének is jót tesz, így duplán jót tehetsz az egészségednek.

    Szerző: femcafe.hu

     

    Ez érdekelni fogja