• Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    Tavaszi táplálkozás.

    Táplálkozzunk az évszaknak megfelelően.

    Tavaszi táplálkozás.

    Vége a télnek, melegebb az idő, élvezzük a napsütést, minden kihajt. Nem csak a természetben változnak az évszakok, hanem az emberi testben is történnek átalakulások. Szinte mindenkit megvisel a hosszú, hideg, fárasztó tél, ezért a tavasz beköszöntével fáradákonyak, álmosak, kimerültek vagyunk. Amint ébred a természet a  szervezetünk is kezd megújulni, ezért figyelni kel a szükséges energia bevitelére.

    A tavaszi étrend legyen tápláló, könnyű, hogy erőre kaphassunk. Az idő melegedésével csökkentsük a főtt, párolt, sült ételeket, foggyasszunk inkább gőzölt, blansírozott zöldséget.  Ne vigyük túlzásba a sózást, fűszerezést. Használjunk minél kevesebb olajat. Együnk sok salátát. A tavasz íze a savanyú, jól hatnak a savanykás levesek, öntetek. Fontos, hogy sok-sok C- és E-vitamint juttassunk a szervezetbe, valamint magnéziumot. Igyunk zöld teát, mézes-citromos ásványvízet.

    Fontos, hogy sokat legyünk a szabadban, a friss levegő jót tesz a bőrnek, a vérkeringésnek. A napfény új energiával tölt fel minket.

    Ez érdekelni fogja