When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.
  • Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    Tavaszi táplálkozás.

    Táplálkozzunk az évszaknak megfelelően.

    Tavaszi táplálkozás.

    Vége a télnek, melegebb az idő, élvezzük a napsütést, minden kihajt. Nem csak a természetben változnak az évszakok, hanem az emberi testben is történnek átalakulások. Szinte mindenkit megvisel a hosszú, hideg, fárasztó tél, ezért a tavasz beköszöntével fáradákonyak, álmosak, kimerültek vagyunk. Amint ébred a természet a  szervezetünk is kezd megújulni, ezért figyelni kel a szükséges energia bevitelére.

    A tavaszi étrend legyen tápláló, könnyű, hogy erőre kaphassunk. Az idő melegedésével csökkentsük a főtt, párolt, sült ételeket, foggyasszunk inkább gőzölt, blansírozott zöldséget.  Ne vigyük túlzásba a sózást, fűszerezést. Használjunk minél kevesebb olajat. Együnk sok salátát. A tavasz íze a savanyú, jól hatnak a savanykás levesek, öntetek. Fontos, hogy sok-sok C- és E-vitamint juttassunk a szervezetbe, valamint magnéziumot. Igyunk zöld teát, mézes-citromos ásványvízet.

    Fontos, hogy sokat legyünk a szabadban, a friss levegő jót tesz a bőrnek, a vérkeringésnek. A napfény új energiával tölt fel minket.

    Ez érdekelni fogja