• Magyarországon
  • Országok
  • 7 napra
  • Vízhőmérséklet
  • Műholdképek
  • Térképes előrejelzés
  • Hírek
  • Informátorok
  • user-avatar
    Belépés

    Küzdjünk a fronthatással!

    Küzdjünk a fronthatással, éljünk egészségesen.

    Küzdjünk a fronthatással!

    Elsősorban a nők, az idősek, és a gyengébb immunrendszerű, más betegségekkel is küzdő emberek viselik nehezen a mostanság igen gyakran változó időjárási frontokat, de a gyerekek, sőt, az állatok is élénken reagálhatnak a változásokra. Mit tehetünk? Egyik leghatékonyabb megelőzési módja a problémáknak a kiegyensúlyozott, egészséges, sportos életmód.

    A magas kálium- és magnézium tartalmú ételek csökkenhetik a panaszok erősségét; ilyen például a banán, az alma, burgonya, a szőlő, a kukorica, tofu, a halak és az olajos magvak. Fontos még a B1-, a D- és az E-vitamin pótlása is, ezért ajánlatos búzacsírát, paradicsomot, zabpelyhet, hidegen sajtolt olajokat, tojást, tengeri halakat, zöld növényeket és hüvelyesek fogyasztani.

    Hasznos lehet a levendula is, akár tea formájában, akár a csukló bedörzsölése levendulaolajjal. Konkrét panaszok esetén borsmenta-olajat is szagolgathatunk csuklóra vagy halántékra dörzsölve.

    Fontos az alkoholfogyasztás csökkentése és a dohányzás kerülése, de jó hatású mindenfajta stresszoldás, legyen az meditáció, jóga, vagy relaxáció. A masszázs pedig beindítja a szervezet öngyógyító mechanizmusait, a jóga harmonizálja az energiákat, a szauna, a váltózuhany és a Kneipp-kúra pedig edzi a szív- és érrendszert.

    A szabadban végzett, rendszeres mozgás hangulatjavító hatással bír, serkenti az immunrendszert és jelentősen csökkenti a vérben lévő stresszhormonok szintjét.

    Ez érdekelni fogja